In Nederland
Van dagtochten tot het wegbrengen van groepen. Met een schoolklas, voor een bedrijfsuitje, met sport- of cultuurverenigingen. Jij vervoert groepen op een leuke dag uit.
Wij zijn één van de grootste touringcarbedrijven in Nederland en rijden vanuit Groningen, Friesland en Drenthe met passagiers door Nederland én Europa. Ook verzorgen wij het busvervoer op Schiphol, zowel voor langparkeren (P3) als op het platform (airside).
Met onze touringcars vervoer je reizigers onder andere op hun schoolreisje, bedrijfsuitje en vakantie. Van de rit naar een pretpark tot het volledig ontzorgen van passagiers op een meerdaagse reis. Of je gaat aan de slag op Schiphol en vervoert reizigers tussen de vliegtuigen door!
Als touringcarchauffeur bij Arriva Touring rij je binnen Nederland voor scholen, bedrijven, verenigingen of voor Arriva als vervangend vervoer. Daarnaast gaan onze meerdaagse reizen door heel Europa, en ben jij de gastheer of -vrouw die net dat beetje extra geeft.
In het bezit van je rijbewijs D, werk je graag zelfstandig en ben je gastvrij? Aarzel dan niet en solliciteer bij Arriva Touring!
Vanaf € 2787,28 tot € 3356,53 altijd volgens de laatste cao Besloten vervoer. Met op Schiphol nog extra toeslagen.
Rij zoveel of weinig dagen per week als jij wil. Of je nachtritten rijdt, bepaal jij. En we houden rekening met jouw voorkeuren.
Je hebt uitzicht op de vliegtuigen of rijdt naar allerlei leuke bestemmingen in binnen- en buitenland.
VDL, Mercedes, BYD, Volvo. Iedereen heeft zo zijn favoriete bus. Wij rijden met veel verschillende type bussen.
Van dagtripchauffeur naar iemand die meerdaagse reizen rijdt. Of van touringcarchauffeur naar een kantoorbaan bij Arriva Touring. We kijken samen wat bij jou past.
Houd je vaardigheden up-to-date met Code 95-trainingen, en ontdek nieuwe trainingen en workshops via de Arriva Academy.
Arriva Touring rijdt als enige óp Schiphol, letterlijk tussen de vliegtuigen door. Van terminals naar vliegtuigen en weer terug. Jij en je bus in een wereld met eigen regels, waar telkens weer iets nieuws gebeurt en je reizigers altijd zin hebben in hun reis. Een unieke kans!
Nog geen rijbewijs D maar wel interesse om buschauffeur op Schiphol te worden? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Wel je rijbewijs D op zak? Reageer snel op een van onze vacatures. Na een succesvol gesprek en positieve screening van de AIVD ga je door naar de airside training. In deze speciale training van twee weken leer je hoe je moet rijden rijden op Schiphol.
Je hebt een goed richtingsgevoel, houdt ervan om korte ritten te rijden. En je bent flexibel, want aan het begin van de dag weet je alleen nog maar je begin- en eindtijd. Je houdt van reuring, want je deelt je wegvakken met heel veel ongebruikelijke weggebruikers: bagagekarren, voertuigen voor catering, schoonmaak en engineering. Om over de vliegtuigen zelf nog niet te spreken.
Je heet onze reizigers welkom met een glimlach en brengt hen van en naar het vliegtuig op Schiphol.
Of je nu op Schiphol rijdt, dagtrips in Nederland maakt of meerdaagse reizen door Europa, deze eigenschappen heb je in ieder geval op zak:
Ben je op zoek naar een touringcar mét chauffeur voor een dagtrip in Nederland of een meerdaagse reis in Europa? Of wil je zien welke reizen Arriva Touring zelf aanbiedt? Kijk op onze andere site.
Verschillende collega's vertellen waarom zij voor Arriva Touring kozen en wat er zo bijzonder is aan hun baan. Misschien halen ze ook jou over de streep om op een touringcar te komen rijden!
Je gaat naar onze gate op Schiphol en wordt daar gecontroleerd door de douane. Iets verderop op het Tenderplein staan onze elektrische bussen al klaar bij ons kantoor. Je checkt welke bus jij vandaag hebt, begroet je collega's en pakt nog even samen een kop koffie in de kantine.
Net als je je afvraagt wat je eerste rit wordt, krijg je je eerste oproep: passagiers van een aankomende vlucht vervoeren van hun vliegtuig naar de aankomstgate. Je gaat naar je bus en tijdens je rit krijg je alweer de volgende toegewezen. Zo rij je tussen de baggagekarren, langs cateringwagens en natuurlijk vliegtuigen. De bijzondere verkeersregels van Schiphol ken jij op je duimpje. Je reizigers verwelkom je in je bus, zij zijn ontspannen en opgetogen over hun aanstaande reis of de vakantie die ze net achter de rug hebben.
Zo vul je je dag. Af en toe stand by in de kantine, maar meestal in de bus over Schiphol. Je sluit af met een laatste rit. Je zet je bus terug en verlaat Schiphol weer via de douane en je dag zit erop. Geen dag op Schiphol is hetzelfde, precies waar je van houdt.
Dat kan, als je aangeeft dat je dit graag wil. Maar Arriva rijdt niet alleen airside, oftewel tussen de vliegtuigen. We pendelen ook passagiers tussen de grote parkeerplaats P3 en de vertrek- en aankomsthallen. Dit noemen we de landside-ritten. Je kunt airside én landside rijden of voor een van beide kiezen.
Op airside kun je ingezet worden tussen 05.00 uur en middernacht. Je diensten zijn nooit langer dan toegestaan in je cao, je houdt je ook aan de rij- en rusttijden in de cao en hebt verplicht 45 minuten pauze.
Veel verschillende dingen, maar vooral dat je tussen de vliegtuigen door mag rijden en je aan unieke verkeersregels moet houden. Dat je reizigers eigenlijk altijd vrolijk zijn. En dat je aan het begin van de dag nog niet weet welke ritten je de rest van de dag gaat rijden. Vergeet ook niet de enorme diversiteit aan collega's, zij komen uit de hele wereld. En dat hier rijden bijzonder is, blijkt wel uit de collega's die dit al heel erg lang doen.
Die duurt twee weken en vindt op Schiphol plaats. Je leert de routes die je op Schiphol kunt rijden en de veiligheidsprotocollen die gelden. Wat moet je bijvoorbeeld doen als een vliegtuig beweegt? (Stoppen!) Wat betekent een hele dikke streep. Op welke punten mag je wel en niet met je bus draaien?
Nee. Als je nog geen rijbwijs D hebt, dan kun je via een uitzendbureau dat bestuurders voor Schiphol zoekt een opleidingstraject in. Die rijlessen kun je overal in het land volgen. Tot slot volg je de specifieke Schipholcursus wél op Schiphol.
Je gaat naar onze gate op Schiphol en wordt daar gecontroleerd door de douane. Iets verderop op het Tenderplein staan onze elektrische bussen al klaar bij ons kantoor. Je checkt welke bus jij vandaag hebt, begroet je collega's en pakt nog even samen een kop koffie in de kantine.
Net als je je afvraagt wat je eerste rit wordt, krijg je je eerste oproep: passagiers van een aankomende vlucht vervoeren van hun vliegtuig naar de aankomstgate. Je gaat naar je bus en tijdens je rit krijg je alweer de volgende toegewezen. Zo rij je tussen de baggagekarren, langs cateringwagens en natuurlijk vliegtuigen. De bijzondere verkeersregels van Schiphol ken jij op je duimpje. Je reizigers verwelkom je in je bus, zij zijn ontspannen en opgetogen over hun aanstaande reis of de vakantie die ze net achter de rug hebben.
Zo vul je je dag. Af en toe stand by in de kantine, maar meestal in de bus over Schiphol. Je sluit af met een laatste rit. Je zet je bus terug en verlaat Schiphol weer via de douane en je dag zit erop. Geen dag op Schiphol is hetzelfde, precies waar je van houdt.
Veel verschillende dingen, maar vooral dat je tussen de vliegtuigen door mag rijden en je aan unieke verkeersregels moet houden. Dat je reizigers eigenlijk altijd vrolijk zijn. En dat je aan het begin van de dag nog niet weet welke ritten je de rest van de dag gaat rijden. Vergeet ook niet de enorme diversiteit aan collega's, zij komen uit de hele wereld. En dat hier rijden bijzonder is, blijkt wel uit de collega's die dit al heel erg lang doen.
Dat kan, als je aangeeft dat je dit graag wil. Maar Arriva rijdt niet alleen airside, oftewel tussen de vliegtuigen. We pendelen ook passagiers tussen de grote parkeerplaats P3 en de vertrek- en aankomsthallen. Dit noemen we de landside-ritten. Je kunt airside én landside rijden of voor een van beide kiezen.
Die duurt twee weken en vindt op Schiphol plaats. Je leert de routes die je op Schiphol kunt rijden en de veiligheidsprotocollen die gelden. Wat moet je bijvoorbeeld doen als een vliegtuig beweegt? (Stoppen!) Wat betekent een hele dikke streep. Op welke punten mag je wel en niet met je bus draaien?
Op airside kun je ingezet worden tussen 05.00 uur en middernacht. Je diensten zijn nooit langer dan toegestaan in je cao, je houdt je ook aan de rij- en rusttijden in de cao en hebt verplicht 45 minuten pauze.
Nee. Als je nog geen rijbwijs D hebt, dan kun je via een uitzendbureau dat bestuurders voor Schiphol zoekt een opleidingstraject in. Die rijlessen kun je overal in het land volgen. Tot slot volg je de specifieke Schipholcursus wél op Schiphol.
Je komt op kantoor en pakt eerst even een kop koffie. Een week eerder heb je al doorgekregen wat je vandaag gaat doen. Je checkt nu nog even of er files staan of wegopbrekingen zijn. En in de digitale omgeving op je telefoon controleer je welke bus je meeneemt.
Voor vertrek loop je een rondje om je bus en kijkt of alles in orde is en je brandstoftank gevuld is. Vandaag vervoer je een kleuterklas naar pretpark Nienoord. Tien minuten voor vertrek sta je voor de school. Je begeleidt de kleuters en hun begeleiders de bus in. Je rijdt naar Nienoord en zorgt dat je reizigers veilig het park in komen.
Je rijdt terug naar de stalling in Groningen, want je doet vandaag ook een rit naar het Duitse Leer en weer terug als vervanging voor de trein die niet rijdt. Je bent ruim op tijd terug om je bus te stallen en nog even een kop koffie te doen met collega's in de kantine. Nu pik je met dezelfde bus als vanochtend de kleuters weer bij Nienoord op. Vlak voor school moedig jij je passagiers aan om weg te duiken zodat ze voor hun ouders straks niet te zien zijn.
Je passagiers zijn veilig terug bij hun ouders. Jij rijdt weer terug naar de stalling. Een goede dag! Morgen zal weer compleet anders zijn. Precies waar jij van houdt.
De belangrijkste is toch wel dat je flexibel bent. Je hoort een week van tevoren wat je gaat doen, maar dat kan ook op korte termijn veranderen. Ook als het iets anders loopt tijdens je rit, moet je daarop kunnen inspelen. Denk aan een reiziger die zich verwondt. Je gaat dan mee naar het ziekenhuis, en weet ook wat je doet met de overige reizigers.
Verder ben je bijzonder gastvrij. Je verwelkomt je passagiers en weet ze te vermaken terwijl je ze veilig naar hun bestemming brengt.
Ook heb je een goed oriëntatievermogen. Natuurlijk rijd je met navigatie in de bus, maar een goed gevoel hebben voor waar je heen moet, helpt altijd.
Nee! Als je bij Arriva Touring start ga je eerst in Nederland ritten rijden. Wil je graag in het buitenland rijden, dan kijken we samen wanneer je daaraan toe bent.
Als je op Schiphol rijdt: niets! De bussen die we daar rijden zijn van Schiphol en worden door Schiphol Group onderhouden.
In de rest van Nederland heb je eens in de maand zogenaamde garagesessies waar je kleine technische problemen leert oplossen. Denk aan het vervangen van een bepaald lampje. Wel zo handig wanneer je ergens in Europa staat en het zelf kunt afhandelen. Overigens hóef je nooit zelf iets te onderhouden. De technische dienst op afstand staat ook altijd voor je klaar!
Op meerdaagse reizen heb je onder andere recht op een hotelkamer met eigen toilet en douche. Ook krijg je een maaltijdvergoeding. Kijk voor alles waar je recht op hebt in de CAO Besloten Busvervoer.
Dat kan zeker bij Arriva Touring! Wij vervoeren groepen overal in Europa waar een bus kan komen. Van het Verenigd Koninkrijk tot Polen! En van Noorwegen tot Griekenland.
Je komt op kantoor en pakt eerst even een kop koffie. Een week eerder heb je al doorgekregen wat je vandaag gaat doen. Je checkt nu nog even of er files staan of wegopbrekingen zijn. En in de digitale omgeving op je telefoon controleer je welke bus je meeneemt.
Voor vertrek loop je een rondje om je bus en kijkt of alles in orde is en je brandstoftank gevuld is. Vandaag vervoer je een kleuterklas naar pretpark Nienoord. Tien minuten voor vertrek sta je voor de school. Je begeleidt de kleuters en hun begeleiders de bus in. Je rijdt naar Nienoord en zorgt dat je reizigers veilig het park in komen.
Je rijdt terug naar de stalling in Groningen, want je doet vandaag ook een rit naar het Duitse Leer en weer terug als vervanging voor de trein die niet rijdt. Je bent ruim op tijd terug om je bus te stallen en nog even een kop koffie te doen met collega's in de kantine. Nu pik je met dezelfde bus als vanochtend de kleuters weer bij Nienoord op. Vlak voor school moedig jij je passagiers aan om weg te duiken zodat ze voor hun ouders straks niet te zien zijn.
Je passagiers zijn veilig terug bij hun ouders. Jij rijdt weer terug naar de stalling. Een goede dag! Morgen zal weer compleet anders zijn. Precies waar jij van houdt.
Als je op Schiphol rijdt: niets! De bussen die we daar rijden zijn van Schiphol en worden door Schiphol Group onderhouden.
In de rest van Nederland heb je eens in de maand zogenaamde garagesessies waar je kleine technische problemen leert oplossen. Denk aan het vervangen van een bepaald lampje. Wel zo handig wanneer je ergens in Europa staat en het zelf kunt afhandelen. Overigens hóef je nooit zelf iets te onderhouden. De technische dienst op afstand staat ook altijd voor je klaar!
De belangrijkste is toch wel dat je flexibel bent. Je hoort een week van tevoren wat je gaat doen, maar dat kan ook op korte termijn veranderen. Ook als het iets anders loopt tijdens je rit, moet je daarop kunnen inspelen. Denk aan een reiziger die zich verwondt. Je gaat dan mee naar het ziekenhuis, en weet ook wat je doet met de overige reizigers.
Verder ben je bijzonder gastvrij. Je verwelkomt je passagiers en weet ze te vermaken terwijl je ze veilig naar hun bestemming brengt.
Ook heb je een goed oriëntatievermogen. Natuurlijk rijd je met navigatie in de bus, maar een goed gevoel hebben voor waar je heen moet, helpt altijd.
Op meerdaagse reizen heb je onder andere recht op een hotelkamer met eigen toilet en douche. Ook krijg je een maaltijdvergoeding. Kijk voor alles waar je recht op hebt in de CAO Besloten Busvervoer.
Nee! Als je bij Arriva Touring start ga je eerst in Nederland ritten rijden. Wil je graag in het buitenland rijden, dan kijken we samen wanneer je daaraan toe bent.
Dat kan zeker bij Arriva Touring! Wij vervoeren groepen overal in Europa waar een bus kan komen. Van het Verenigd Koninkrijk tot Polen! En van Noorwegen tot Griekenland.